Espoon työvoimatoimisto l
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin     Kansalaisfoorumin päävalikko -> Kansaneläkelaitos ja työvoimatoimisto

vanhemmat Vastaa lainaamalla viestiä

LähetäLähetetty: Tor Mar 08, 2007 11:45 am    Viestin aihe: Espoon työvoimatoimisto l

6.11.2007 Espoon työvoiman palvelukeskus / rakennetyöttömien yksikkö

Sain Espoon apulaistoimistonjohtajalta MikaSalolta 3.5.2006 kutsun tapaamiselle työvoimatoimistoon Espoon keskustaan, tapaaminen käsitteli yksilöityä työnhakusuunnitelmaa jonka perusteena pitkäaikainen työttömyyteni. Tapaamisella apulaistoimistonjohtaja Mika Salo suostutteli minut Espoon työvoiman palvelukeskuksen asiakkaaksi rakennetyöttömien yksikköön Leppävaaraan, jonne sainkin kutsun vuotta myöhemmin.

Tapaamisella työvoiman palvelukeskuksessa minulta pyydettiin suostumus luovuttaa tietoja sosiaaliviranomaisille, kieltäydyin tästä.

Suora lainaus asiakirjasta:
Lainaus:
06.11.2007 Tapaaminen, paikalla hakija ja tvo Raivio keskusteltiin tilanteesta: hakija ei allekirjoita lupaa tietojen vaihtamiseen – hän ei suostu siihen, että työhallinnon viranomainen luovuttaa tietoja sosiaaliviranomaisille johtuen siitä, että hän on kokenut asenteellista kohtelua sosiaaliviranomaisten osalta. Hakijan velkasaneeraus päättyy vuonna 2010, nyt tarkoituksena perustaa yhdistys vanhemmat ry yhteiskuntakriittinen yhdistys, joka erityisesti kiinnittää huomiota eroperheiden, erityisesti isien asemaan ja kohteluun. Hakija olisi kiinnostunut työllistymään tähän yhdistykseen – ohjattu hakijaa keskustelemaan Espoon keskukseen aiheesta…

Nätisti kirjoitettu: ”ohjattu hakijaa keskustelemaan Espoon keskukseen aiheesta”

Anne Raivio ilmoitti asian suullisesti vain hieman toisin, hän kertoi minulle: koska en suostu yhteistyöhön sosiaaliviranomaisten kanssa, ei työvoiman palvelukeskus voi toimia kanssani.

Esittipä Anne Raivio myös pienen viattoman uhkauksen minulle, hän tuumaili ääneen miten minua huomioisi työnhakijana lausunnossaan: Katsoisiko hän että en ole halukas ottamaan kokopäivätyötä vastaan, jolloin minulla ei olisi myöskään oikeutta työttömyyspäivärahaan. Vastasin tähän, siinä tapauksessa sosiaalivirasto siirtyy elättämään minua ja tiputtaa toimeentulotukeani 40%. Raivio vastasi tähän: no, emme me tähän kuitenkaan rupea.

Perustelin Anne Raiviolle kieltäytymiseni yhteistyöstä sosiaaliviranomaisten kanssa, kerroin Annelle mitä minulle on tehty:

1: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=1302
2: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=2039
3: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=1893

Anne Raivio kertoi käyneensä näillä sivuilla, hän pahoitteli sitä kaikkea mitä olen kokenut. Anne kertoi myös, että hän ei epäile ettenkö olisi kokenut hänelle kertomiani asioita.

Näin Espoossa!

Lisätty: 11.11.2007

Asiakirjat nähtävillä sivun 2 alussa

Lisätty: 22.11.2007

Lisätty: 31.12.2007

Espoon kaupunki on selvästikin päättänyt ojentaa minua

Ovat palkanneet Mika Salon hoitamaan tätä tehtävää, luonnollinen valinta, sillä kenelläkään muulla viranomaisella ei ole minuun toimivaltaista kosketuspintaa tällä hetkellä. Asiasta lienee sovittu kaikkien Espoolaisten niiden viranomaisten kanssa, jotka vanhemmat.com sivuilla tekemiensä rikoksiensa kanssa ryvettyvät.

KLO: 12.15 soi puhelin, soittaja on Juha k Humaljoki. Kerron lyhyesti henkilöhistoriani sekä nykyiset "vanhemmat.com" intressit ja tapaus Mika Salon. Lopputulos: Humaljoki toteaa ettei ota minua töihin, kirjaa tämän myös ylös.

Työpaikka osoitus:

Tämä käsitellään ensi viikolla, palaan sitten asiaan.

Kurssille osoitus:

Mika Salo on selvästikin ottanut herneet nenäänsä, asiamme on muuttunut henkilökohtaiseksi, mutta vain hänen puoleltaan...

Olen osoittanut Espoon kaupungille / työvoimatoimistolle: kun työllistyn, työllistyn tähän mitä nyt teen, eli tulevaan yhdistykseen asiamme ympärille.

Lisätty: 3.1.2008

Espoon kaupunki jahtaa tosissaan minua ja lapsiani

Espoon työvoimatoimiston apulaistoimistonjohtaja Mika Salo lakkauttaa oikeuteni työttömyyspäivärahaan, tekee sen jälleen kerran ilman minkäänlaisia perusteita. Mika Salo kyykyttää minua Espoon kaupungin pyynnöstä, yrittää vaikuttaa vanhemmat.com sivustojen toimintaan lapsiani hyväkseen käyttäen. Mika Salo käyttää hyväkseen taloudellista tilannettani ja työttömyyttäni, tietäen tämän vaikeuttavan lasteni tapaamisia.

Espoon kaupunki ja Mika Salo, miksi ette tule suoraan kotiini ja surmaa minua. Nämä sivut ei katoa internetistä ihan lähiaikoina, eikä katoa teitä käsittelevät kirjoitukset ja muukaan materiaali.

Mika Salo, tämä perustelusi on asenteellisen ja katkeran mielikuvituksesi tuotetta:

”työnantajalta saadun tiedon mukaan teitä ei valittu kyseiseen tehtävään, koska olitte ilmoittaneet 31.12.2007 työhaastattelussa puhelimessa työnantajalle, että ”teillä on muita suunnitelmia työllistymisenne suhteen, eli kun työllistytte, työllistytte yhdistykseen, jonka toiminnassa olette mukana”

Mika Salo, en ole minkään yhdistyksen toiminnassa mukana. Kerroin Juha K Humaljoelle että perusteilla on yhdistys johon aion tulevaisuudessa työllistyä jne, en suinkaan kertonut tämän tarkoittavan sitä että en voi ottaa vastaan tarjottua työtä, tai kieltäydyn siitä, toin vain esille tulevaisuuteni intressejä jne.

Juha K Humaljoki kertoi minulle tänään puhelimessa syyn miksi ei minua valinnut työhön. Humaljoki katsoi että taloudellinen tilanteeni heikkenee kohtuuttomasti, lisäksi hän huomioi lasteni elatusmaksut joista rupeaa kasvamaan velkaa jne. Kerroin Humaljoelle työhaastattelussa myös sen että minulla on rikosrekisteri (lähestymiskieltoja ”perusteettomia” kaksi, omavaltainen avioero-ositus josta sakkoja ja korvauksia, ylinopeus-sakkoja jne). Esitin lopuksi Juha K Humaljoelle että tulen paikanpäälle työpaikka haastatteluun, tähän Humaljoki totesi: ”Sinun ei tarvitse, päätän jo nyt tässä että sinä et sovellu tähän työhön”

Tämänpäiväinen puhelinkeskustelu Juha K Humaljoen kanssa: http://www.vanhemmat.net/images/joki.mp3

Mika Salo ja koko työvoimatoimiston väki, minä en vastaa rikollisille. Lisäksi olen jäävännyt Salon hoitamasta asioitani, perustelut voi lukea ja kuunnella tässä viestiketjussa. Teen asiassa huomenna poliisille tutkintapyynnön, eiköhän todisteet puhu puolestaan.

Laittakaa työmarkkinatukeni poikki, siihen teillä on valtaa. On turha kuitenkin odottaa, että minä ryömisin teidän edessä. Te olette kansan palvelijoita, jotkut rikollisiakin, ette mitään muuta.

Valtion laillisesta järjestyksestä vastaavat tahot, miksi ette puutu asiaan?

1.

2.

Mika Salon esimies Jarmo Ukkonen lupasi selvittää asiaa vielä tänään, ja koska lupasin olla kirjoittamatta asiasta enempää, odotan huomiseen. Jatkan huomenna, mikäli hän ei minulle tänään ole asiaa selvittänyt. Kerroin Ukkoselle tekeväni ilmoituksen poliisille tässäkin asiassa, toivoin että näin ei tarvitsisi menetellä ja asia voitaisiin jo unohtaa.

Huomenna julkaisen myös nauhoittamani Jarmo Ukkosen kanssa käydyn puhelinkeskustelun, tässä keskustelussa Ukkonen ei ymmärtänyt Mika Salon tekemää päätöstä, hän lupasi selvittää asian.

Tämä kirje kaikkine sisältöineen todistaa Mika Salon paskahousuksi!

Lisätty: 14.1.2007

Työttömyysturvalaki» 30.12.2002/1290

Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:

15 §

Muu pätevä syy työstä kieltäytymiseen

Työnhakijalla on pätevä syy kieltäytyä vastaanottamasta hänelle tarjottua osa-aikatyötä silloin, kun työstä maksettava palkka ja hänelle mahdollisesti maksettava soviteltu työttömyysetuus työmatkakustannusten ja muiden työn vastaanottamisen aiheuttamien kustannusten vähentämisen jälkeen jää pienemmäksi kuin hänelle muutoin maksettava työttömyysetuus.

Työnhakijalla on pätevä syy kieltäytyä vastaanottamasta hänelle tarjottua työtä, jos hänelle ei varata 8 §:n 2 momentin mukaisesti kohtuullista aikaa lastenhoidon järjestämiseen sekä kulkuvaikeuksien ja muiden vastaavien rajoitusten poistamiseen.

Työnhakijalla on pätevä syy kieltäytyä hänelle tarjotusta työstä, jos:

1) työ on hänen uskonnollisen tai omantunnon vakaumuksensa vastaista; tai

2) työssä edellytetään julkisesta työvoimapalvelusta annetun lain 4 luvun 7 §:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuja työtehtäviä, jotka ovat ilmeisesti epäsiveellisiä tai hyvän tavan vastaisia tai työhön liittyy ilmeinen väkivallan uhka taikka siinä esiintyy työntekijän terveydelle haittaa tai vaaraa aiheuttavaa häirintää tai muuta epäasiallista kohtelua.

Työnhakija voi kieltäytyä tarjotusta työstä menettämättä oikeutta työttömyysetuuteen myös muusta kuin edellä 1–3 momentissa tai 13–14 §:ssä tarkoitetusta syystä, jos se on pätevyydeltään verrattavissa näihin.

Lähde: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290

Työnantaja Juha k Humaljoki otti tämän huomioon, kiitos siitä. Kun taas Espoon työvoimatoimiston apulaistoimistonjohtaja Mika Salo ei ottanut tätä huomioon, ei ollut tarkoituskaan...

Lisätty: 28.1.2008

Lisätty: 15.2.2007

työ - ja elinkeinoministeriö
    Espoon keskustan työvoimatoimiston apulaistoimistonjohtaja Mika Salo, sinä kiristit minua
    allekirjoittamaan asiakirjan, en allekirjoittanut asiakirjaa vapaaehtoisesti.

Uhkasit lakkauttaa työmarkkinatukeni maksatuksen jollen allekirjoita asiakirjaa, joka antaa
    teille oikeuden luovuttaa tietojani sosiaaliviranomaisille, olit jo valmiiksi katkaissut
    maksatuksen tehostaaksesi vaadetta.

Allekirjoitin asiakirjan pakon edessä: en vapaaehtoisesti, kuten työ -ja elinkeinoministeriö
    sinua asiassa huomauttaa. Mika Salo, käräjillä tavataan....

Lisätty: 1.9.2008

Paha on tullut takaisin!

Mika Salo toimi aiemmin Espoon keskustan työvoimatoimiston apulaistoimistonjohtajana, hänet oli välillä siirretty Tapiolan konttoriin. Tänään asioidessani Espoon toimipisteessä, sain tietää että Mika Salo on ylennetty toimialajohtajaksi.

Kyykyttäjä on pääsyt toimialajohtajaksi!

Ari www.vanhemmat.com

Viimeinen muokkaaja, vanhemmat pvm Per Mar 07, 2008 11:30 am, muokattu 17 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla

turnabull Vastaa lainaamalla viestiä

LähetäLähetetty: Tor Mar 08, 2007 11:37 pm    Viestin aihe: Re: Espoon työvoiman palvelukeskus / rakennetyöttömien yksik

Tuota, en tässä ryhdy piruja maalaamaan seinille.

Kuten kaiketi katsoit MOT-ohjelman, jossa työttömiä taiteilijoita ja tutkijoita kerrottiin työvoimaviranomaisen taholta ryhdytyn katsomaan omassa työssään työllistyviksi.

Että, josko liikaa tänne kírjoittaa ja harrastaa toimia sivuston ympärillä, niin kenties työvoimaviranomaisella on keinot tulkita "vapaa-ajan" harrastus sellaiseksi, että siinä toimiva voidaan katsoa työllistyvän "omassa työssää" - tosin ilman palkkaa. Ja tämän jälkeen paikallinen työvoimaviranomainen voi halutessaan lopettaa työttömyysturvan karenssiin johtavilla toimillaan.

Että, olisipa kiva josko sivustolle kirjoittaisivat edellämainitun seikan kynsiin joutuneita, että ei tarvitsisi olla suomi24-saitin varassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

yhisäx3 Vastaa lainaamalla viestiä

LähetäLähetetty: Per Mar 09, 2007 12:11 am    Viestin aihe:

Arin kohdalla kysymys on hyvin perustavaa laatua olevasta ongelmasta.

Aivan varmasti ko työvoimaviranomainen on vieraillut tällä sivustolla.
Aivan varmasti hän uskoo Arin kokeneen kaiken Arin kertoman.
Ovathan Arin todisteet ja dokumentit varsin kiistattomia.

Ongelmavyyhti on valmis.

Yksilö, joka on joutunut viranomaisrikollisten kyykyttämäksi, EI SAA kertoa, ainakaan julkisesti, osakseen saamastaan kohtelusta.
Missään tapauksessa, yksilö EI SAA kertoa tapahtumista yksilöimällä ko viranomaisten nimiä, työpaikkoja ja / tai muita tunnistetietoja.
Ei helvetissä, siitähän voisi syntyä julkista keskustelua.

Jo pelkkä ajatuskin siitä, että työttömän työnhakijan tulisi "antaa suostumuksensa" tietojensa levittämiseen oman talousalueensa sosiaalilepakoille, on lähinnä oksettava. Ajatuskin on perverssi.

Ottaen huomioon s-lepakoiden ammattitaidottomuuden, sukupuolirasismin ja mentaalisen epätasapainon, kokonaisuus saa tavallisen heteromiehen lähinnä paniikkiin.
Useiden työvoimavirastojen työntekijät on "poimittu töihin" työttömien työnhakijoiden joukosta "tilastojen kaunistamiseksi". Osa heistä saattaa jopa lapsenomaisesti uskoa, että "sosiaalivirastosta löytyy apu". Varsinkin jos nämä tukityöllistetyt eivät itse ole joutuneet s-lepakoiden kyykyttämiksi.

ARI !

Perustetaan se yhdistys.
Hae työllistymisellesi starttirahaa.
Autan mielelläni hakemuksesi ja sen liitteiden teossa.
Kerätään nimilista "työkokemuksesi" puolesta.
"Vanhemmat Ry:n" toiminnanjohtajan paikka voidaan laittaa julkiseen hakuun. Ei koulutusvaatimuksia. Hakemuksen perusteluissa tulee näkyä hakijan omakohtaiset kokemukset yhteiskuntamme lapsi-isä suhteiden raiskauksissa. Kyllä. Isä-lapsi suhteiden raiskauksessa. Ei ihan missä tahansa yksilöiden kokemissa vääryyksissä. Siinä saa moni nainen "tulla rinnalle", kun ryhdytään vertaamaan miehen ja naisen asemaa eron jälkeen.

Tunnen useita kymmeniä avioeron kokeneita naisia. Yksikään heistä ei ole joutunut lähellekään minua kohdanneiden "vastoinkäymisten" kaltaisiin kriiseihin. Mikä parasta, he kaikki myöntävät esim. minun osakseni "saamani" kohtelun poikkeavan varsin merkittävästi "naisten vastaavasta" kohtelusta. Rehellisiä ja fiksuja naisia.

Olkaa vain reilusti ja avoimesti eri mieltä kanssani.
Lupaan vastata jokaiselle "vastarannan kiiskelle".
Avioeron jälkeen naisen euro = miehen 0,05 c ?

yhisäx3

Wili Vastaa lainaamalla viestiä

LähetäLähetetty: Per Mar 09, 2007 12:31 am    Viestin aihe: Re:

Omasta mielestäni sosiaali- ja terveysministeriön pitäisi myöntää Arille määräaikaisia apurahoja tämän tärkeän vanhemmat.com - foorumin ylläpitämisestä. Foorumi suorittaa "tehtäviä", jotka oikeasti kuuluisivat ministeriölle.
Takaisin alkuun

LähetäLähetetty: Per Mar 09, 2007 5:11 pm    Viestin aihe:

Espoon työvoimatoimisto

Sain tänään kirjeen Espoon keskustan työvoimatoimistosta, kirjeen lähettäjä (apulaistoimistonjohtaja) Mika Salo tiedusteli otanko vastaan kokopäivätyötä. Minulta oli myös lakkautettu työmarkkinatuki, tämä kaikki sen vuoksi kun en ollut antanut lupaa työvoimatoimistolle luovuttaa tietojani sosiaaliviranomaisille.

Espoossa työvoimaviranomaiset kiristää työtöntä saadakseen haluamansa, uhkailevat katkaista työmarkkinatuen. Minut pakotettiin tänään kirjoittamaan sopimus, jotta tietojani voidaan vaihtaa ja luovuttaa työvoimatoimiston- ja sosiaaliviranomaisten välillä. Heti sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen apulaistoimistonjohtaja Mika Salo mitätöi asiakirjan, jolla oli tarkoitus viedä asiani työvoimalautakunnan käsiteltäväksi, ja päättää lakkauttaa oikeuteni työmarkkinatukeen.

Espoo painosti minua käyttämällä hyväkseen työttömyyttäni. Sain kuitenkin sovittua apulaistoimistonjohtaja Mika Salon kanssa, että kaikki minusta sosiaaliviranomaisille luovutettava tieto kulkee minun kautta.

Yksi asia on varma, ja kerron sen tässäkin. Tulen nauhoittamaan julkisesti luvalla, tai ilman, kaikki yhteiset palaverit työvoimaviranomaisten kanssa asioidessani.

Tämän aiheen epäkohta:

Työvoimaviranomainen Anne Raivio kysyy minulta rakennetyöttömien konsultaatiopäivillä, jonne minut ja muitakin työttömiä on kutsuttu:

”annatteko suostumuksen luovuttaa tietoja sosiaaliviranomaisille”

Anne Raivio jätti kertomatta, että mikäli ette suostu, teitä tullaan painostamaan asiassa uhkailemalla lakkauttaa oikeutenne työttömyyspäivärahaan. Tätä ihmettelen: annetaan vaihtoehto voida kieltäytyä, mutta tätä ei sittemmin hyväksytä.

Harkitsen tässä asiassa toimenpiteitä. En ole koskaan aiemmin kokenut tai kuullut mitään vastaavaa, tämä on mahdollista vain Espoossa.

Ari www.vanhemmat.com

Viimeinen muokkaaja, vanhemmat pvm Maa Mar 12, 2007 6:59 pm, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla

turnabull Vastaa lainaamalla viestiä

LähetäLähetetty: Per Mar 09, 2007 6:19 pm    Viestin aihe: Re:

Vantaalla toimi eläkkeellä oleva henkilö nuorten asiamiehenä toimeentulotukiasioissa. Hän sai paljon kuuluisuutta mm. paikallisissa lehdissä. Hän ei ottanut palveluistaan palkkioita.

Kuulopuheena kuulin, että sosiaalivirasto pyysi häntä palkkalistoilleen.
Asiamiehen näkökulma kuitenkin oli, että kuinka hän voi puolueettomasti toimia Vantaan kaupungin virkamiehenä ajaessaan nuorten omaa asiaa asiakkaansa näkökulmasta katsoen.

Olisikohan Espoon virkamiehillä vähän samanlaiset ajatukset, että pyrkivät saamaan Arin hiljaiseksi tukemalla hänen toimintaansa taikka palkkaamalla hänet kaupungin palkkalaiseksi.
Takaisin alkuun

LähetäLähetetty: Per Mar 09, 2007 7:33 pm    Viestin aihe:

Tätä minäkin mietin, missä vaiheessa ihminen joka kertoo asenteellisesta kohtelustaan julkisuudessa, muuttuukin vastustajaksi ja uhaksi yhteiskunnalle. Eikö tämmöisessä tilanteessa viranomaisten tulisi ottaa opikseen ja muuttaa systeemiä, korjata sen rakenteellisia vikoja ja puutteita, eikä lähteä nujertamaan ihmistä jota on jo kaikin mahdollisin tavoin kyykyttänyt.

Espoo on näyttänyt minulle luonteensa, se on julma ja säälimätön niitä ihmisiä kohtaan jotka uskaltavat kokemistaan vääryyksistä julkisuudessa kertoa.

Häpeän asua ja olla Espoolainen, häpeän tätä syvältä ja aidosti. Vain ruakat ja juoruammät toimivat kuten Espoolaiset viranomaiset, joilla ei riitä aikuisuutta ottaa vastuuta tekemistään rikoksista, vaan tekevät uuden rikoksen yrittääkseen peittää jäljet edelliseen tekemäänsä rikokseen.

Ari www.vanhemmat.com

Viimeinen muokkaaja, vanhemmat pvm Maa Mar 12, 2007 7:00 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun

LähetäLähetetty: Per Mar 09, 2007 10:33 pm    Viestin aihe:

Espoon työvoimatoimiston toiminta täyttää nähdäkseni KIRISTYKSEN tunnusmerkistön.

Viranomaisrikollisuudelle on perin tyypillistä, ettei ko viranomainen itsekään ymmärrä syyllistyvänsä rikoksiin. Ylempää on tullut ohje, että joku (ARI) on lyötävä maahan, keinoja kaihtamatta. Vähävarainen yksilö (ARI) on viranomaisen silmin vielä arvottomampi kuin taloudellisesti vakavarainen yksilö.

Taloudellisesti haavoittuvaista yksilöä on helppo "lyödä".
"Suostu tähän, tai sinulle käy noin".
"Tee näin, tai me teemme noin".
"Toimi juuri niin kuin me sanomme, tai saat katua !"

En voi olla ihan samaa mieltä "turnabull":in kanssa.
Espoon virkamieskunta on niin läpimätä ja itsekeskeinen, ettei se halua ketään suoraselkäistä ja epäkohtiin puuttuvaa ihmistä omaan joukkoonsa. Mitä jos Espoon virkamieskunnassa olisikin joku, joka haluaisi muuttaa "iankaikkista" virkamiesrikollista toimintamallia ? "Kauheimmillaan" se johtaisi siihen, että Espoon virkamiesten pätevyyttä ja ammattitaitoa ryhdyttäisiin tutkimaan. Joku saattaisi jopa vaatia, että edes ylempien viranhaltijoiden tulisi olla edes muodollisesti päteviä (ammattitaidosta puhumattakaan) virkoihinsa. Eihän sitä nyt "kaveri ryhdy kaverin pätevyyttä epäilemään" Shocked

Espoon viranomaiset ovat lähteneet tielle, jolta ei ole kunniallista paluuta.
Yhden viranomaisrikollisen toimi johtaa toiseen ja yleensä uuteen viranomaisrikokseen.
Sitten seuraava viranomaisrikollinen "tarttuu toimeen"...
Kyseessä on loputon suo. Rikoksille ei tule loppua.

Epäilen vahvasti että jos esim. joku (täysin fiktiivinen esimerkki) Suomen toiseksi suurimman kaupungin sosiaalilepakko ajaisi autollaan tietä ja tiellä sattuisi olemaan Ari S. (fiktiivinen hahmo), tapahtuisi seuraavaa;

Jos Ari S. lentäisi törmäyksen voimasta auton sisälle, Aria syytettäisiin "luvattomasta ajoneuvoon tunkeutumisesta" ja ajaja saisi "sosiaalisesti pätevää" ammattiapua tapahtumapaikan s-lepakoilta. Sekä tietenkin massiivisen rahallisen tuen (mutta vain vuodeksi) saman kaupungin s-toimistosta.
Jos taas Ari S. (fiktiivinen esimerkkihahmo) lentäisi törmäyksen voimasta tien pientareelle, Aria syytettäisiin "rikospaikalta pakenemisesta". Ajajan saamat korvaukset kuten edellisessä esimerkissä.

"Rikollinen" Ari jätettäisiin tietenkin siihen tien pientareelle. Totta helvetissä. Olisihan se silloin pois kritisoimasta....

Ari !

Olen pahoillani joutuessani kertomaan, etteivät viranomaiset ota opikseen, eivätkä he muuta systeemiään. Viranomaiset eivät myöskään korjaa systeemin rakenteellisia vikoja ja/tai puutteita. Viranomaiset lähtevät nujertamaan ihmisen jota ne ovat jo kaikin mahdollisin tavoin kyykyttäneet.

Ei ole mitään hävettävää kertoa häpeävänsä espoolaisena olemista.
Jos Sinua lohduttaa, monet asiat ovat lähes yhtä huonosti muissakin Suomen kaupungeissa. Espoo nyt vain tuntuu oleva "keulilla" näissä viranomaisrikollisuus keisseissä.

Te Espoon virkamiehet jotka seuraatte tätä foorumia (virka-ajallanne), hävetkää ! (jos osaatte)

yhisäx3 (espoolainen v. -85-8Cool

ari 1 Vastaa lainaamalla viestiä

LähetäLähetetty: Lau Mar 10, 2007 8:57 pm    Viestin aihe: no just

on teillä siellä päin varsin ihmeellistä touhua,en ole ikinä kuullutkaan moisesta järjestelystä,jossa pitäisi antaa suostumus luovuttaa tietoja sos viranomaisille,olisikohan niillä kenties jokin sudenkuoppa haudattuna tuohon,ei voi kun ihmetellä mitä kaikkea noiden ihmisten päässä liikkuu vai liikkuuko kenties yhtään mitään.Toisaalta onhan ihmisillä mielikuvitusta,mutta tuollaista ei oikein ymmärrä mitenkään.
Takaisin alkuun

LähetäLähetetty: Lau Mar 10, 2007 9:13 pm    Viestin aihe:

Tulen jättämään asiassa poliisille tutkintapyynnön. Työttömyyspäivärahani lakkautettiin, mutta ei siihen oikeuttavasta syystä, en nimittäin ole kieltäytynyt ottamasta vastaan työtä. Työttömyyspäivärahani lakkautettiin syystä kun en allekirjoittanut lupaa työvoimaviranomaisille jotta voivat luovuttaa tietojani sosiaaliviranomaisille.

Minua kiristettiin, tämän voin myös todistaa. Oikeuden työmarkkinatukeen voi menettää jos kieltäytyy ottamasta vastaan osoitettua työtä, tai ei ole valmis ottamaan vastaan kokopäivä työtä.

Minulta vietiin oikeus työmarkkinatukeen väärin perustein, maksatus kuitenkin palautettiin sen jälkeen kun allekirjoitin tietojenluovutus asiakirjan Espoon työvoimatoimiston apulaistoimistonjohtajan Mika Salon työhuoneessa.

Ti 6.11.2007 kieltäydyin allekirjoittamasta lupaa, pe 9.11.2007 työttömyyspäivärahani lakkautettiin. Lapsikin ymmärtää yhteyden, tämän vuoksi en tee asiassa tutkintapyyntöä Espoon poliisille, vaan keskusrikospoliisille.

WIKIPEDIA
Lainaus:
Kidutus on tahallista fyysisen tai henkisen kivun aiheuttamista, jonka tarkoituksena on uhrin rankaiseminen tai pelottelu, tietojen tai tunnustuksen kiristäminen tai pelkästään kuulustelijan viihdyttäminen. Sen perimmäinen tavoite on uhrin persoonan tuhoaminen.

YK:n sopimus kieltää jäsenvaltioilta kidutuksen, ja kidutusta pidetäänkin yhtenä pahimmista ihmisoikeusloukkauksista (ruumiillisen koskemattomuuden loukkaus). Kidutusta ehkäistään myös välillisesti, esimerkiksi takaamalla syytetyille oikeus vaieta. Euroopan ihmisoikeussopimuksen 3. artiklassa kidutus määritellään pahimmaksi huonon kohtelun muodoksi. Lievempiä huonon kohtelun muotoja sopimuksessa ovat halventava ja epäinhimillinen kohtelu.

Ruumiillisten vammojen lisäksi kidutus aiheuttaa masennuksen, ahdistuksen ja muistivaivojen kaltaisia henkisiä ongelmia.

Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kidutus

"YK:n sopimus kieltää jäsenvaltioilta kidutuksen"

Onpa nähty ja koettu tämäkin, viranomaisilla on kyky ja halu kiduttaa minua. Mika Salo ja Anne Raivio ovat varmastikin erimieltä, myös heitä ohjeistanut Espoon kaupunki näkee asian taatusti toisin.

Faktoja vastaan on turha ruveta valehtelemaan, edes viranomaisen.

Ari www.vanhemmat.com

Takaisin alkuun

Moninainen Vastaa lainaamalla viestiä

LähetäLähetetty: Sun Mar 11, 2007 12:42 pm    Viestin aihe:

Oletko Ari nähnyt minkäänlaisia päätöksiä ja pykäliä, miksi Työvoimatston tarvitsee luovuttaa työttämän työnhakijan tietoja sosiaaliviranomaisille?
Pitääkö myös sosiaalitoimiston luovuttaa tietoja työvoimatoimistoille?

Missä tarkoituksissa tällainen "kierre" mahdollistetaan?

Se mitä nyt on tapahtumassa, on jotain avoimen demokraattisen valtion kuvioiden ulkopuolelta. Meininki on Valtion, joka ei noudata perustuslakia, eikä muitakaan kansainvälisiä sopimuksia, joka epätoivoisesti yrittää mädän systeeminsä ylläpitämistä.

Suomen viranomaiset ovat hukassa ja tietämättömiä mihin heidät on palkattu.
Avoin yhteiskunta ei tarvitse tällaista salaista ristiinrastiin kortistoa kansalaisistaan DDR:n tyyliin. Perustaako työvoimatsto ja sosiaalitsto siellä Espoossa omaa "pikkustasi"listojaan?
Takaisin alkuun

LähetäLähetetty: Sun Mar 11, 2007 1:40 pm    Viestin aihe:

Surullisen kuuluisa bermudan kolmio "toimii" taas.
"Työvoimatoimisto - sosiaalivirasto - Kela" on sellainen kolmio, että oksat pois.

Te kaikki, jotka edelleen luulette etteivät edellä mainitut viranomaistahot luovuta asiakkaidensa tietoja toisilleen, HERÄTKÄÄ Evil or Very Mad !

Miksi tässä Arin kohdalla on "pyydetty" jotain suostumusta, on täysi mysteeri.
Eräs syy voisi olla se, että sosiaaliviraston tietokannassa olevat asiakkaan tiedot ovat salassa pidettäviä. Seuraavaksi Arilta kiristetään "suostumus" hänen tietojensa antamiseksi s-virastolta työkkärille. Perusteena voisi olla Arin "vapaaehtoisesti antama suostumus" tietojen luovuttamisesta toisinpäin.

Seuraavaksi Aria vaaditaan toimittamaan virtsanäyte kerran viikossa terveysasemalle. Sen jälkeen Ari joutunee ilmoittautumaan työkkärissä joka päivä klo 12.00. Ihan vain osoittaakseen "olevansa työmarkkinoiden käytettävissä".

Olisiko tässä asiassa julkisuudesta apua ?
Joku lehti voisi olla kiinnostunut uutisoimaan minkälaista kohtelua tämän päivän työtön työnhakija saa. Ikään kuin työttömyys olisi jonkinlainen yksilön "tietoinen valinta".

Itse jouduin vastaavaan tilanteeseen n. 6 vuotta sitten.
Turun työvoimatoimisto katkaisi työmarkkinatukeni ilmoittamatta/kysymättä minulta yhtään mitään. Vasta kahden viikon kuluttua tm-tuen katkaisusta sain kutsun tulla käymään työkkäriin.

Tm-tukeni katkaisu oli täysin perusteeton ja tukeni palautettiin myöhemmin. Kantelin kuitenkin TE-keskuksen lakimiehelle ja olin yhteydessä erääseen viikoittain ilmestyvään ilmaisjakelulehteen. TE-keskus antoi kirjallisen huomautuksen työkkärille. Huomautuksen mukaan minua olisi pitänyt kuulla asiassa, ennen kuin tm-tukeni katkaistiin. Em lehden toimittaja oli yhteydessä työkkäriin ja kertoi uutisoivansa tukeni katkaisun. Uutisen keskeinen sisältö oli vähävaraisen työttömän kohtelu.

Kun työkkäri sai tiedon tekemästäni kantelusta (TE-keskus pyysi vastinetta) minulle postitettiin 6 (kuusi !!) työpaikka-tarjousta Laughing

Ei siinä muuten mitään, mutten ole koskaan aikaisemmin saanut tv-toimistosta minkäänlaista työpaikka-tarjousta. 3 minulle tarjotuista työpaikoista oli jo täytetty. 4:nen paikan viimeiset haastattelut olivat samana päivänä kun sain tiedon ko paikasta. 5:s työpaikka olisi edellyttänyt sellaista palkkatukea, johon en ollut oikeutettu. 6:s ja viimeinen työpaikka olisi ollut naisten vaatteiden myyjänä. Minua ei valittu Laughing

yhisäx3

LähetäLähetetty: Sun Mar 11, 2007 10:11 pm    Viestin aihe:

Moninainen
Lainaus:
Oletko Ari nähnyt minkäänlaisia päätöksiä ja pykäliä, miksi Työvoimatston tarvitsee luovuttaa työttämän työnhakijan tietoja sosiaaliviranomaisille?

Eivät ole näyttäneet.

Koko juttu haisee ja pahasti. Espoon työvoimatoimiston apulaistoimistonjohtaja Mika Salo katkaisi oikeuteni työttömyyskorvaukseen laittomin perustein, ymmärtäisin jos minulle olisi tarjottu työtä ja olisin siitä kieltäytynyt, mutta kun ei tarjottu.

Minua kiristettiin allekirjoittamaan sopimus, ja olemaan näin yhteistyössä rikollisten kanssa. Espoon kaupunki kidutti minua henkisesti, uhkailemalla vaikuttaa supistaa viimesijaista toimeentulotukeani, ainoata tulon lähdettäni.

Mikäli työmarkkina tukeni olisi lakkautettu, olisi toki ollut mielenkiintoista nähdä perustelu ja oikeutus sen lakkauttamiseen. Joka tapauksessa, myös sosiaaliviraston minulle myöntämää toimeentulotukea olisi supistettu.

Raukkamaista viranomaisilta, mutta niin ennustettavaa. Käyvät kimppuun juuri niin halpamaisin konstein kuin vain mahdollista.

Kun sitten lopulta ja pakon edessä allekirjoitin sopimuksen luovuttaa tietojani, taikuri Mika Salo Espoon työvoimatoimistosta taikoi koko ongelman kadoksiin, teki sen mielestäni laittomasti. Nimittäin, jos työttömyyskorvaukseni maksamisen lakkauttamiselle oli olemassa oikea ja perusteltu syy, olisi Mika Salon tullut joka tapauksessa toimittaa asia työvoimalautakunnan käsiteltäväksi, näin ei kuitenkaan käynyt.

Tämäkin juttu todistaa jälleen sitä millainen kaupunki Espoo todellisuudessa on.

Ari www.vanhemmat.com

Takaisin alkuun

LähetäLähetetty: Sun Mar 11, 2007 10:24 pm    Viestin aihe:

Ari !

Mitäköhän tasa-arvovaltuutetun toimisto sanoisi kohteluusi ?

Tiedustele myös sosiaaliasiamiehen kantaa....

yhisäx3

Wili Vastaa lainaamalla viestiä

LähetäLähetetty: Maa Mar 12, 2007 6:11 pm    Viestin aihe: Re:

Kuten olen kertonut moneen kertaan, toimin itse sosiaalityöntekijänä (ja vieläpä nimenomaan Espoon kaupungilla) vv 1993-94 yli vuoden mittaisen ajan. Tehtäviini kuului runsaasti myös toimeentulotuen myöntämistä (tai epäämistä) asiakkaille. KELAn kanssa yhteydenpito oli aivan normaalia ja rutiininomaista, sen sijaan en muista, että olisin luovuttanut koskaan yhtään mitään tietoja työvoimaviranomaisille eikä sen puoleen ollut koskaan mitään syytä myöskään pyytää mitään tietoja työvoimaviranomaisilta. Eikä tähän hätään tule heti mieleen, mikä sellainen laillinen syy saattaisi olla!

KELAn kanssa tietojen vaihto on tarpeen siksi, että on hyvinkin yleistä, että kunta joutuu sosiaalihuoltolain perusteella myöntämään asiakkaalle samaan ajanjaksoon kohdistuen toimeentulotukea, kun asiakas on samaan aikaan odottamassa (joskus hyvinkin pitkään) päätöstä jostakin KELAn etuudesta, esimerkiksi työttömyyspäivärahasta. Kun asiakas (myönteisessä tapauksessa) saa kyseisen etuuden, kunta suorittaa takaisinperinnän suoraan KELAlta samanaikaisesta etuudesta.

Tietoja (KELAn kanssa) vaihdetaan asiakkaalle myönnetyistä etuuksista, niihin sisältyvät asiakkaan nimi, sosiaaliturvatunnus, ei sen sijaan tietoja, että onko asiakas pitkä vai pätkä, tumma vai vaalea, oikeistolainen vai vasemmistolainen tms.

Wili
postimies, ent Espoon kaupungin sosiaalityöntekijä
Takaisin alkuun
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin     Kansalaisfoorumin päävalikko -> Kansaneläkelaitos ja työvoimatoimisto
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Sivu 1 Yht. 10

Choose Display Order
Näytä edelliset viestit:   
User Permissions
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Siirry:  

Skin Created by: Sigma12