| |
| hellin |
|
|
Lähetetty: Maa Hel 08, 2010 5:24 pm Viestin aihe: Miksi en saa tavata lapsiani useammin? |
| |
Heippa!
Uusi väärinkohdeltu äippä ilmoittautuu
Olen 5 lapsen äiti ja 4 vanhinta on huostaanotettu. 3 ensimmäistä jo noin 8 v sitten. Olen nykyään raitistunut alkoholisti ja ollut kohta jo 2v raittiina.
Tilanne seuraavanlainen;
Alusta asti on sijaisperheessä mielestäni ollut jtn hämärää, erästä miesystävääni syytettiin lapsiin kohdistuvasta seksuaalisesta väkivallasta ja kun asia tutkittiin rikospoliisin voimin, ei tietenkään mtn löytynyt...mutta nuorimmalla tyttärelläni todettiin sitten vähän ajan päästä kihomatoja ala-päässä ja siksi oli epäilyt heränyt..
Alkuun, kun vielä juopottelin, niin sain tavat rakkaimpiani jopa jokatoinen viikonloppu ja kokonaisen vklopun pe-su....joita kokoajan tämän 8v ajan ovat sitten vähentäneet. Nyt kohta 2 v raittiina olleena...tapaamiset ovat pienentyneet niinkin minimaaliin, että 1x/kk ja n 6h ajan, joista menee jo tunti lasten hakemiseen.
Ihmettelenkin nyt sitä että miksi tapaamisiani rajoitetaan noinkin vahvalla kädellä, vaikka mulla on näyttöä siitä että olen pysynyt raittiina.???
Lapsilleni saan soittaa silloin kun siltä tuntuu, mutta aina joku siinä taustalla kuuntelemassa ja jatkuvaa hälinää siellä takana...ei siinä oikein pysty keskittymään. Ei lapsi eikä aikuinen.
Kovasti ollaan tapeltu tekstarein tuon sijaisperheen äidin kanssa ja aina kun jtn ikävää laitan hänelle, hän katsoo parhaimmakseen näyttää ne viestit lapsilleni, näin mustamaalaten minua...on tullut syytöksiä, että olen pilanut lapseni synttäriyllätyksen, yms..vaikken ole halaistua sanaakaan puhunut kyseisenä päivänä lapseni kanssa...yms...
Nyt tilanne kärjistynyt niin pahaksi, etteivät lapset edes halua minun kanssani jutella...saatikka tulla luokseni...ja se tekee kipeää
Nuorimmainen vaan on ollut innokkaalla päällä aina hakemistilanteissa ja pidetään yhteyttä...
Perhetilanteeni tällä hetkellä;
Olen naimisissa maailman ihanimman raittiin miehen kanssa ja meillä 5kk tyttövauva, joka asuu kotona..nämä kyseiset tapaamiset ajoituisi aina lauantaille ja olenkin toivonut niiden siirtämistä sunnuntaille, jotta voitaisiin vauvelin kanssa jatkaa meidän iki-ihanaa vauva-uinti harrastustamme, joka on juuri tuolloin la-aamuisin+mulla on oma vertaistukiryhmä la-päivisin, joka on minulle henki ja elämä....
Ja nyt soskut panee hanttiin, että ei voida siirtää tapaamista sunnuntaille, koska seuraavaksi päiväksi osuu koulupäivä ja siihen kuulemma pitää jo valmistautua su aamuisin jo kukonpierunaikaan!!!!!!!!Villu mä sanon ei jaksa tapella ja olenkin hankkinut meille ihan asianajajan, joka sitten tappelee mun puolesta.....huoh...tsori tunteenpurkaukseni, mutta olen vaan niin väsynyt tappelemaan lasteni tapaamisita ja kun ei minua kukaan ymmärrä....
Hellin |
|
| Takaisin alkuun |
|
| KolmePlusKaks |
|
|
Lähetetty: Maa Hel 08, 2010 8:01 pm Viestin aihe: |
| |
Mä en kyllä nyt oikeen tajunnu, millä tavalla SÄ oot väärinkohdeltu...
se tuli ainakin selväks että olet pannut viinan ja miehet (usean) lapsesi edelle.
Sinäsä on hyvä että haluat parantaa tapasi ja tunnustat tekemäsi virheet.
Se ei ole kuitenkaan pääasia että SINUA KOSKEE että tapaat lapsiasi niin harvoin - mieti mitä lapsesi ovat joutuneet kokemaan.
Toivottavasti et loukkaantunut, mutta tää on rehellinen mielipiteeni kirjoittamasi perusteella.
Älä suotta loukkaannu - lasten etu täytyy AINA olla tärkeintä, turha hurskastella vaan kärsiä seuraukset mikäli ei ole ottanut itse vanhempana niitä huomioon. |
|
| Takaisin alkuun |
|
| hellin |
|
|
Lähetetty: Maa Hel 08, 2010 8:38 pm Viestin aihe: |
| |
| KolmePlusKaks kirjoitti: | Mä en kyllä nyt oikeen tajunnu, millä tavalla SÄ oot väärinkohdeltu...
se tuli ainakin selväks että olet pannut viinan ja miehet (usean) lapsesi edelle.
Sinäsä on hyvä että haluat parantaa tapasi ja tunnustat tekemäsi virheet.
Se ei ole kuitenkaan pääasia että SINUA KOSKEE että tapaat lapsiasi niin harvoin - mieti mitä lapsesi ovat joutuneet kokemaan.
Toivottavasti et loukkaantunut, mutta tää on rehellinen mielipiteeni kirjoittamasi perusteella.
Älä suotta loukkaannu - lasten etu täytyy AINA olla tärkeintä, turha hurskastella vaan kärsiä seuraukset mikäli ei ole ottanut itse vanhempana niitä huomioon. |
Tohon alkuesittelyyn ei jaksanut koko stooria laittaa...mutta esim. nyt vanhin tyttö ottanut eilen yhteyttä (jota ei ole koskaan tehnyt) ja kysellyt että miksi ei tavata...yms...ja mä luulin että täällä saa tukea, eikä heti kättelyssä vittuilua...siis etkö jotenkin ymmärrä luettua tekstiä vai mikä on
Siis alkuun tapaamiset olivat ihan mukavan pituisia...mutta nyt niitä vaan vähennetään ja ollaan lopettamassa kokonaan....
Ja syy ei ainakaan ole se että en olisi ollut kunnolla...yms...eli mitä kohtaa et oikein ymmärätänyt?? |
|
| Takaisin alkuun |
|
| vanhemmat |
|

|
Lähetetty: Maa Hel 08, 2010 10:18 pm Viestin aihe: |
| |
Tervetuloa jäseneksi, hellin!
Ari www.vanhemmat.com |
|
| Takaisin alkuun |
|
| vanhempi |
|
|
Lähetetty: Tii Hel 09, 2010 8:54 am Viestin aihe: |
| |
Hellin hyvä. elämä vie ja elämä tuo
... onneksemme joskus se myös kaiken pohjalla rypemisenkin jälkeen,
meille maan päällä tallustaville ja aina ei niin täydellisille eläjille,
jotain myös tuo.
Onneksi olkoon raitistumisestasi.
Kun huomaa sen tosiasian ettei alkoholi auta, puuduta, paranna, helpota, unohduta, jne
niin sen jälkeen sen sen voi oikeasti siirtää syrjään ja sivulle,
pois oman elämän ohjaajista ja arvottajista.
Monelle se on todella vaikeaa ja tuskaisaakin,
huomata,
että alkoholi vei, elämän, perheen ja jopa lapsetkin, kuten Sinulle kävi.
Mutta kuten olet myös raittiudessasi huomannut,
elämä ei aina ole pelkkää piikkilankaa, repimässä sielua myöten ihmistä vereslihalle.
Onneksesi olet voittanut elämäsi takaisin
ja huomannut mitä kaikkea hyvää ja kaunista se voi myös
entiselle alkoholistillekin antaa ja suoda.
Nauti siis siitä.
Mutta näihin taakse jättämiisi lapsiin,
jos heille haluat olla vielä läheinen ja äiti,
heidän luottamuksensa ja kiintymyksensä saamiseksi
(lapsen luotto omaan vanhempaansa)
sen eteen sinun on varmasti myös nykyisessäkin elämän tilanteessa tehtävä kovastikin töitä.
Ota myös yhteyttä asianajajan lisäksi sosiaaliasiamieheen
ja keskustele hänen kanssaan tilanteestanne. Kuinka sosiaaliasiamies voisi neuvoa ja auttaa asioidessasi lastensuojelun viranomaisten kanssa.
Tapaamisista, mahdollisesta huolto/asiakassuunnitelman päivittämisestä (jos sellainen on teille tehtynä)
ja miten saisitte lastenne kanssa tavata tavalla
joka sopisi teille kaikille
niin lapsille yksilöllisesti kuin nykyiselle perheellesikin.
Tapaamisten rajoittaminen (kuten teillä on nyt meneillään vaikkei siitä ehkä ole viranomaisella tullut päätöstä tehtyäkään...)
siihen on ainakin asianajajan puututtava.
Kuten myös siihen, mikä jatko ja tulevaisuus koko teidän perheellänne tulee kaikkine lapsinesi olemaan.
Suunnitelmallisuus, asioiden ja tilanteiden arviointi ammattilaisen ja perheen näkökulmasta jne,
se kaikki näyttää olevan todella olematonta
nykypäivän lastensuojelussa.
Kyvyttömyyttä ja suurta ammattitaidottomuutta omissa viranomaistehtävissä,
suomalaisen ja virallisen lastensuojelun osalta siis.
Voimia ja jaksamisia elämän melskeissä, niin huostaanotettujen lastesi kanssa kuin tämän uuden perheesi kanssa.
..... Elämä hymyilee, siis tartu siihen.... |
|
| Takaisin alkuun |
|
| voihemmetti |
|
|
Lähetetty: Kes Hel 10, 2010 12:04 am Viestin aihe: |
| |
missä lastesi isä on? tapaako hän lapsia ja kuinka usein? minkä ikäisiä lapsesi ovat?
hatunnostamisen arvoinen asia noin pitkään raittiina olo, onnittelut siitä!!! ovatko lapsesi siellä sijaishuollossa vai pysyvästi eli onko sinulla vielä huoltajuus? jos on niin yksin- vai yhteishuolto isän kanssa?
onko lastesi mielipidettä kysytty asumisen ja tapaamisten suhteen? nyt kannattaisi juristin hakea raittiuden perusteella lasten asumista luonasi, jos sijoituksen syynä ollut ainoastaan juominen, jonka olet saanut loppumaan.
ja varsinkin jos lapset haluavat kotiin tulla.
asiat järjestyvät kyllä, meillä se vei reilut viisi vuotta, joka tuntui ikuisuudelta. kannattaa taistella eikä luovuttaa!!! |
|
| Takaisin alkuun |
|
| KolmePlusKaks |
|
|
Lähetetty: Kes Hel 10, 2010 1:30 pm Viestin aihe: |
| |
Minä en kirjoita täällä vittuillakseni yhtään kenellekään - ainostaan ilmaisemaan rehellisen mielipiteeni tällä esitetyistä asioista.
Tajuat kai, Hellin, että tällä foorumilla on myös isiä ja äitejä, jotka ovat tehneet parhaansa sen eteen, että heidän lapsillaan olisi mahdollisimman hyvät kotiolot - ja silti viranomaiset ovat riistäneet heidät kodeistaan?
Sinun tapauksesi ei ole sellainen. Ja jos haluat itse toimia jatkossa paremmin, niin ensimmäinen asia on, että HALUAT olla rehellinen, etkä esitä mitään marttyyriä, tyyliin "uusi väärinkohdeltu äiti".
Haluat varmasti jättää taaksesi epäonnistuneen alkoholisti-äitiytesi - ja siitä täydet pisteet sinulle!
Älä kuitenkaan rupea kostamaan mahdollisia syyllisyydentunteitasi nyt jälkikäteen huostassaolevien lapsiesi sijaisperheelle.
Toivottavasti he tekevät nyt parhaansa että lapsillasi olisi mahdollisimman hyvä tulevaisuus.
Siis unohda "tekstaritappelut" sijaisädin kanssa.
Toimi aikuisesti ja sopimusten mukaisesti, se on parasta ennenkaikkea lapsillesi että he huomaavat että sinuun voi luottaa ja ajattelet asioita heidän kannaltaan. (nimimerkki "vanhempi" tuossa yllä antaa hyvää osviittaa miten kannattaa toimia)
Eikö huostassaolevien lapsiesi isä pidä heihin mitään yhteyttä? |
|
| Takaisin alkuun |
|
| KolmePlusKaks |
|
|
Lähetetty: Kes Hel 10, 2010 9:14 pm Viestin aihe: |
| |
Anteeksi, Hellin.
Taisin tosiaan vittuuntua siitä että olet laiminlyönyt menneisyydessäsi neljää vanhinta lastasi.
Todetaan siis että menneet on menneitä ja nyt on nyt.
Olet oikeassa siinä että lapsillasi on vahva oikeus saada ylläpitää suhteita sinuun, ja toivon että ne huostasta huolimatta muodostuisivat mahdollisimman lämpimiksi ja läheisiksi.
Avasin siis silmäni. Siinä auttoi kyllä tämä suht' tuore Khao:n päätös, jonka satuin huomaamaan netistä:
http://www.oikeus.fi/49753.htm
ote päätöksestä:
| Lainaus: | | Hallinto-oikeuden päätöksen perustelujen mukaan lastensuojelulain lähtökohtana on lapsen oikeus pitää yhteyttä vanhempiinsa. Tämä oikeus perustuu Suomen perustuslaissa ja kansainvälisissä ihmisoikeussopimuksissa turvattuun yksityiselämän, perhe-elämän ja luottamuksellisen viestin suojaan. Tämän vuoksi yhteydenpidon rajoituksista on säännelty tarkasti lastensuojelulaissa ja rajoituksia on tulkittava ahtaasti. Lisäksi on otettava huomioon lapsen etu. |
|
|
| Takaisin alkuun |
|
| vanhempi |
|
|
Lähetetty: Kes Hel 10, 2010 10:08 pm Viestin aihe: |
| |
Himskatin hyvä löytö KolmePlusKaks!
Oikeastaan kyseisessä päätöksessä sanotaan ja kerrotaan taas jälleen kerrran
miten lastensuojelun viranomaisena esiintyvät henkilöt
eivät omissa viranomaistoimissaan saa toimia
ja miten ja mihin perustuen (mutusatuhutu -asiat siis..)
eivät saa tehdä päätöksiä.
KHO päätöksessähän sossupossu oli taas jälleen kerran ylittänyt ja railakaasti
omat lastensuojelun viranomaisen toimivaltansa.
Olipa alkanut sossupossu leikkiä oikein polliisia polliisin asiassa
(vanhemman ja lapsen tapaamisten rajoittaminen rikostutkimuksen vuoksi ja ajaksi!
Jo on p..ele taas sossulla tullutkin pieneen mieleen,
että pittääpä munki, sossupossun, alakaa oikein polliisin hommiinki vielä, ku ei tämä oma lastensuojeluviranomaisen virkaossuus oikein mulle riitäkään.....!)
No tässä taas yksi hyvä ja todella esimerkillinen tapaus
maamme ammattilaisille lastensuojelussa MITEN EI SAA TEHDÄ JA TOIMIA!
Eli sossu ei todellakaan voi perustella omia päätöksiään ja päätöksentekoaan miten sattuu ja mikä asia vaan milloinkin sattuu sossupossun päähän juolahtamaan
näissä omissa päätösperusteissa tukeutuessaan.
Onneksi maamme oikeuslaitos ja -järjestelmä edes joskus toimii
ja oikeudenmukaisesti. |
|
| Takaisin alkuun |
|
| hellin |
|
|
Lähetetty: Kes Hel 17, 2010 8:31 am Viestin aihe: |
| |
| voihemmetti kirjoitti: | missä lastesi isä on? tapaako hän lapsia ja kuinka usein? minkä ikäisiä lapsesi ovat?
hatunnostamisen arvoinen asia noin pitkään raittiina olo, onnittelut siitä!!! ovatko lapsesi siellä sijaishuollossa vai pysyvästi eli onko sinulla vielä huoltajuus? jos on niin yksin- vai yhteishuolto isän kanssa?
onko lastesi mielipidettä kysytty asumisen ja tapaamisten suhteen? nyt kannattaisi juristin hakea raittiuden perusteella lasten asumista luonasi, jos sijoituksen syynä ollut ainoastaan juominen, jonka olet saanut loppumaan.
ja varsinkin jos lapset haluavat kotiin tulla.
asiat järjestyvät kyllä, meillä se vei reilut viisi vuotta, joka tuntui ikuisuudelta. kannattaa taistella eikä luovuttaa!!! |
Hei!
Lasten isä ei tapaa lapsia laisinkaan...on satunnaisest nähnyt heitä ja pari kolme kertaa vuodessa laittaa heille takstarin....on niin alkoholisoitunut, ettei soskut jaksa enään edes puuttua koko asiaan..ja minä en jaksa hänen puoliaan enään pitää...
Kiitokset onnitteluista, raittiuden suhteen! Lapseni ovat 15, 14 ja 10 vuotiaat...jotka siis asuvat samassa sijaisperheessä. Nuorin sijoitetuista on kohta 4v ja nyt seuraa jymyylläri...ollaan eilen laitettu huostaanoton purku asia vireille tämän nuorimmaisen suhteen... Tähän asiaan otettiin ihan lakimieskin mukaan..eli ei anneta soskujen yrittää meitä pimittää tai pompotella...mitä he ovat nyt noin 3v aikana kovasti tehneet...mm. lapsen yölomailut lopetettiin kuin seinään...kun meidän perhe sairasti sikainfluenssan...ym
Mulla kaikista suurin toive olisi vaan että tapaisin näitä kolmea vanhempaa...en aio koskaan heitä siletä perheestä riistää...koska minusta on itsestäänselvyys, että he siellä asuvat, kun ovat jo 8v siellä majailleet...ja heidän koti on siellä, ystävät, koulu ja harrastukset...mulla ei ole oikeutta lähteä heitä sieltä rienaamaan pois
Eli toisin kuin joku ajatteli...pystyn ja ajattelen myös aina ja vaan aina lasteni parasta!!!!!
-Hellin |
|
| Takaisin alkuun |
|
| hellin |
|
|
Lähetetty: Kes Hel 17, 2010 8:49 am Viestin aihe: |
| |
| KolmePlusKaks kirjoitti: | Anteeksi, Hellin.
Taisin tosiaan vittuuntua siitä että olet laiminlyönyt menneisyydessäsi neljää vanhinta lastasi.
Todetaan siis että menneet on menneitä ja nyt on nyt.
Olet oikeassa siinä että lapsillasi on vahva oikeus saada ylläpitää suhteita sinuun, ja toivon että ne huostasta huolimatta muodostuisivat mahdollisimman lämpimiksi ja läheisiksi.
Avasin siis silmäni. Siinä auttoi kyllä tämä suht' tuore Khao:n päätös, jonka satuin huomaamaan netistä:
http://www.oikeus.fi/49753.htm
ote päätöksestä:
| Lainaus: | | Hallinto-oikeuden päätöksen perustelujen mukaan lastensuojelulain lähtökohtana on lapsen oikeus pitää yhteyttä vanhempiinsa. Tämä oikeus perustuu Suomen perustuslaissa ja kansainvälisissä ihmisoikeussopimuksissa turvattuun yksityiselämän, perhe-elämän ja luottamuksellisen viestin suojaan. Tämän vuoksi yhteydenpidon rajoituksista on säännelty tarkasti lastensuojelulaissa ja rajoituksia on tulkittava ahtaasti. Lisäksi on otettava huomioon lapsen etu. |
|
Saa toki anteeksi ja täytyy sanoa, että en ole laiminlyönyt tapaamisiani...olen ne aina kunnialla hoitanut ja selvinpäin ja aion ne jatkossakin hoitaa...
Meidän huostaanottotilannehan oli seuraavanlainen;
Sairastuin kolmannen lapsen jälkeen synnytksen jäkeiseen masennuksee ja kun en tajunut eikä minua kukaan ohjanut hoitoon...yms...rupesin lääkitsemään itseäni alkoholilla ja alkoholisoiduin vuodessa ja sittenhän lapset luonnollisesti lähtivät...nyt ei ole enään merkitystä kumpi oli muna vai kana...mutta tälläkin hetkellä mulla vielä mielenterveysongelma...keskivaikea masennus...jota käyn säännöllisesti hoidattamassa....
Nythän on tosiaan niin että vanhin, kohta 16v on itse ottanut minuun yhteyttä facen kautta ja ihmetellyt että mitä tämä nyt merkitsee, ettei tavata...yms...oli jopa tosi vaitonainen kun kysyin että tietääkös sijaisperheen äiti, että äitisi kanssa chattailet ja pelästyi todella asiaa...kertoi ettei ole uskaltanut kertoa sijaisäidille asiasta, kun pelkää että sijaisäiti suuttuu....
Nyt herääkin kysymys, että miten vahvalla kädellä siellä yritetään pitää kiinni siitä että äitiin ei olla yhteyksissä...asiasta olen informoinut soskuun asti...ja asiaa tutkitaan...  |
|
| Takaisin alkuun |
|
| KolmePlusKaks |
|
|
Lähetetty: Kes Hel 17, 2010 10:15 am Viestin aihe: |
| |
JESS! Perheenne asiathan ovat paljon paremmalla mallilla kuin ensiksi luulin.
Mutta tämmöistä tämä on kun se mitä viesteihin voi kirjoittaa perustuu aina vain siihen pikaiseen mielikuvaan minkä kirjoituksta saa.
Omaksi puolustuksekseni sanon, että yritän olla rehellinen ja auttamishaluni on vilpitön - se, menevätkö neuvoni ja huomautukseni kohdilleen ei johdu ainakaan siitä
että haluaisin sen paremmin vittuilla kuin "nuoleskella" ketään.
Siis aivan loistavaa: sulla on täydet mahdollisuudet korjata menneisyyden virheitä ja olla erinomainen esimerkki että alkoholismi ja masennus menneisyydessä EI PILAA TÄTÄ PÄIVÄÄ
- jos sen ei anna pilata.
Mutta varo tunteenpurkauksessa "tekstiviestisotia" sijaisäidin kanssa: siitä sossut saavat vain lisää vettä myllyynsä ja aika lapsellistahan se onkin, mikäli oikea keino on
painostaa sossuja SOPIMAAN ja KIRJAAMAAN laajemmat tapaamisoikeudet, jolloin asiasta ei enää tarvitse sotia sijaishoitajan kanssa.
JA aivan mahtavaa, että olette aloittaneet prosessin 10-vuotiaanne lapsen palauttamiseksi kotiin!!
JA HUOM! yhteydenpito lapsen ja vanhemman välillä EI OLE LAITONTA - sen sijaan on laitonta estää perhe-elämää ilman painavia syitä. Olisi hyvä jos chattailua oman äidin kanssa pikemminkin kannustettaisiin kuin (jo ihan periaatteesta) estettäisiin. Asiat ovat ihan päälaellaan Suomen lastensuojelussa
Siis hyvä homma! Paljon tsemppiä sulle, Hellin!! |
|
| Takaisin alkuun |
|
| voihemmetti |
|
|
Lähetetty: Tor Hel 18, 2010 7:39 pm Viestin aihe: |
| |
"Mulla kaikista suurin toive olisi vaan että tapaisin näitä kolmea vanhempaa...en aio koskaan heitä siletä perheestä riistää...koska minusta on itsestäänselvyys, että he siellä asuvat, kun ovat jo 8v siellä majailleet...ja heidän koti on siellä, ystävät, koulu ja harrastukset...mulla ei ole oikeutta lähteä heitä sieltä rienaamaan pois"
oletko harkinnut sellaista vaihtoehtoa että uuden perheenne (toivottavasti tämä 4-vuotias kohta kuuluu siihen) kanssa muuttaisitte lähelle sijaisperhettä jossa kolme vanhintasi ovat? jos on eri paikkakunta niin uudet sossut saattaisivat tulla mukaan kuvioon ja heillä voisi olla vähän erilainen tulkinta tapaamisoikeuksista ym. muutenkin tapaamiset helpottuisivat ja varsinkin teini-ikäiset voisivat vierailla ilman virallistettuja tapaamisaikoja. voisitte vaikka "vahingoissa" sattua samaan kauppaan tai kahvioon. silloin lapsilla säilyisi ystävät, koulu ja harrastukset ja he voisivat itse halutessaan hakea asumista luonanne, varmasti hekin mieluusti olisivat nuorimman sisaruksensa seurassa. nykyinen lastensuojelulaki antaa lapselle tuon valinnanmahdollisuuden aiemman 12-vuoden ikärajan sijasta. ja silloin lapset saisivat tavata näitä sijaisvanhempia niin halutessaan.
ymmärrän toki että tänä aikana on vaikeaa esim. töitä löytää jos välimatka on pitkä, mutta joskus elämä vaatii suuriakin muutoksia! yhden suuren olet jo tehnyt lopettamalla juomisen ja nyt sitten odottelette yhtä lapsista kotiin. noususuunnassa teidän elämä on ja kannattaa kyllä harkita sitä lähentymistä vanhempiin lapsiin heitä lähelle muuttamalla. jonain päivänä asiat voivat olla niin että sinä miehesi kanssa istutte kahvilla sijaisvanhempien kanssa sulassa sovussa keskustelemassa näistä vuosista jotka olet ollut pois lastesi välittömästä läheisyydestä.. |
|
| Takaisin alkuun |
|
| vanhempi |
|
|
Lähetetty: Tor Hel 18, 2010 11:14 pm Viestin aihe: |
| |
Hellin hyvä. Ei ole ihimisen vika jos sairastuu ja sitä lääkitsee väärillä aineilla.... valitettavasti et ole aiinoa tässä maassa joka lääkitsee itseään valtion laillisilla nesteillä ja vielä niin että lapsetkin siinä lääkityksen aikana lähtee.....
Sossun kanssa ja kirjallisesti ja virallisesti
on siis se oikea reitti hoitaa nämä tapaamiset ja niistä sopimiset ja järjestämiset.
Rajoittamispäätöshän on aina oltava tehtynä
jos lasten tapaaminen on harvempaa kuin 2 x vkloppu kuussa.
Eli aina kun on edes epäilys että tapaamisissa on jotain häikkää
niin on pyydettävä sossulta valituskelpoinen päätös.
Ja vietävä sitä tässä ikuisuuksiakin kestävässsä hallintokoneistossamme aina eteenpäin.
KHao:n päätös kertoo sen että aina on vietävä asiaansa ja siis oman lapsensa asiaa eteenpäin, vois ajatella että lopussa (ehkä..) kiitos tulee.
Tuon pienimmän osalta asianne toivottavasti etenee myös haluamallanne tavalla.
Hänhän on vielä sen verran pieni että kotiin paluukin voidaan tehdä erittäin onnistuneesti
ja mikäli tarvetta on sitä on myös näiden sossupossujen taholta riittävästi tuettava.
Jaksamista ja aurinkoa teidänkin perheellenne jatkoonkin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
| hellin |
|
|
Lähetetty: Kes Hel 24, 2010 5:42 pm Viestin aihe: |
| |
Tilanne tietoja;
Tänään soskun huoltosuunnitelmakokous tämän nuorimmaisen (4v) asioissa. Heitettiin kokouksen alussa ilmoille mahdollinen huostaanoton purku ja voi sentään miten paha mieli tuli sijaisperheen äidille ja ymmärrän toki...onhan hän vauvasta asti poikaani hoitanut ja kiintymyssuhde varmastikin on muodostunut...mutta miten sosku käyttäytyi sen jälkeen kun tämä asia puheeksi otettiin...kylmeni silminnähden ja rupesi puolustelemaan omia kantojaan ja toimintojaan...yms... :
Halusi miettiä asiaa ja että tämä oli tullut kuin puun takaa...eli oli aikas pihalla koko kokouksen ajan...mm. hänen kanssaan käytiin kädenvääntöä siitä että onko hän antanut mulle oman kännykkänumeronsa vai ei...jne...Jota en kyllä tähän päivään mennessä ollut saanut, kun hän ilmoitti sitä joskus kysyessäni, että hän ei kaikille sitä jaa...ym..ym...ilmoitti myös nyt vasta 3v jälkeen, että hän ei oikeastaan olekaan meidän sosku...jne...meni vähän hankalaksi siinä sitten se tilanne puolin ja toisin...
Pyysi meitä olemaan kärsivällinen vaikka kerroin tavoitteeni poikani suhteen. (eli että tapaamisia olisi aluksi syytä pikkuhiljaa lisätä ja jossain vaiheessa olisi sellainen tilanne, että poika olisi meillä enemmän kuin sijarissa ja loppujen lopuksi kun kundi sitten kotiutuisi, niin jäisi kyseinen sijari vielä tukiperheeksi jos mahdollista ja tähän kaikkeen varmasti menisi ainakin vuosi....)
Se mikä pisti häiritsevästi silmään ja korvaan oli tuon sijarimamman tokaisu vedet silmissä että "te ette tajua, miten SAIRAASTA lapsesta on kyse" ja sitä siinä sivussa säestivät lasten psykiatrian osastolta, psykiatri ja sairaanhoitaja, jotka ovat tavanneet poikaa vasta 3x..vajaan tunnin aikana per kerta)....ja kuitenkin kun kaiveltiin saatiin sen psykiatrinkin mielipide...ettei lapsi ole ollenkaan niin sairas kuin sijarimamma antoi ymmärtää...
Kovasti yrittivät että lapsi ei olisi saanut olla yökylissä äitinsä luona ja syy siihen oli se että lapsi oli saanut kauhean kohtauksen viime yökyläilyn jälkeisenä yöllä...eli oli nähnyt painajaisia ja se katsottiin että lasta ei saa missään nimessä yökyläilyttää äitinsä luona...jne...huh huh
Nyt tuloksena sitten kauhea sota ja riita jopa sijarimamman kanssa...jonka kanssa ollaan tultu toimeen erittäin hyvin...toivon todella hartaasti ettei tämä nyt vaikuta lapseeni mitenkään...sijarimamma mm. ilmoitti kun päätettiin että kokeillaan yksi yö ja katsotaan sitten...niin hän katsoi oikeudekseen sanoa seuraavat sanat...."minä en ota sitten vastuuta pojasta jos hän saa seuraavallakin kerralla yöhuutokonsertin johtuen painajaisista tai unista...tms
Siis selvyyden vuoksi täytyy sanoa, että sijarimamma on luonteeltaan aika hössö...rakkautta on mutta ei mtn rajoja. Poika (4v) kulkee vielä vaipoissa ja syö tuttia...on säikky ja arka...mistähän tämäkin sitten mahtaa taas johtua... Aika sekava viesti ja toivottavasti nyt jtn selvää saa... Kotona eli mun luona normaali 4vuotias ehkä vähän kehityksessä jäännyt pikkuvilpertti joka rakastaa autoja ja moottorikelkkaa ja traktorilla ajamista mieheni sylissä....
MM. viime kotiloman aikana kun lapsen tukan leikkasin hyvää hyvyyttäni...ensimmäinen kysymys oli sijarimammalta, että onkos teillä TÄITÄ...yms...
kohta ei jaksa enään pitää puoliaan ja se onkin yksi syy miksi halutaan poika kotiin..elikkäs siis että saataisiin ne vaipat poies ja se tutti ja lapsi saisi olla äitinsä kanssa kun jokakerta kun sijariin ollaan viemässä kyselee...että miksei saa jäädä ja miksei pääse saunaan ja miksei saa nukkua äidin vieressä ja että ei halua mennä takaisin...se on SYDÄNTÄRAASTAVAAAAAAA!!!!!!! |
|
| Takaisin alkuun |
|
| Choose Display Order |
|
| User Permissions |
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
Skin Created by: Sigma12 Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
 |